חוקרים ישראלים טוענים לפריצת דרך דרמטית בטיפול בסרטן

    התגלית החדשה עשויה להוביל לייצור שורת תרופות חדשה שתרפא ואף תמנע כליל את היווצרות הסרטן
    ארי וידר No Comments on חוקרים ישראלים טוענים לפריצת דרך דרמטית בטיפול בסרטן

    אחד האתגרים המשמעותיים של עולם הרפואה עומד בפני פריצת דרך • חוקרים שבדקו את המערך הגנטי בקרב מאות חולות סרטן, הצליחו למצוא שורת קידודים גנטיים המובילים לייצור גידולים סרטניים

    התגלית החדשה עשויה להוביל לייצור שורת תרופות חדשה שתרפא ואף תמנע כליל את היווצרות הסרטן
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם בקרוב תהיה פריצת דרך משמעותית בתרופות לטיפול בסרטן הנשים? כך לפחות מאמינים חוקרים שבדקו את המערך הגנטי בקרב מאות חולות סרטן והצליחו למצוא שורת קידודים גנטיים המובילים לייצור גידולים סרטניים.

    התגלית החדשה עשויה להוביל לייצור שורת תרופות חדשה שתרפא ואף תמנע כליל את היווצרות הסרטן. הממצאים הדרמטיים פורסמו בגליון החדש של כתב העת המדעי Nature.

    פרופ' מייק סטרטון, ראש צוות החוקרים, אמר: "הממצאים החדשים עשויים להוביל לפיתוחן של תרופות חדשות שיתמקדו ישירות במוטציות הגנטיות". ד"ר סרנה ניק סינאל, חוקר נוסף בצוות המדענים, אמר: "בעתיד, נוכל ליצור פרופיל אישי של כל חולה סרטן, וסיכויי ההצלחה יהיו גבוהים הרבה יותר כשהתרופות יהיו ממוקדות כנגד הגנים הפגומים".

    ד"ר אירנה קוצ'וק, מומחית לאונקולוגיה מהמרכז הרפואי מאיר אמרה בתגובה לתוצאות כי "כל גילוי של גן חדש נותן אופטימיות רבה בעולם הרפואה. הניסויים בטיפולים גנטיים נמצאים אמנם רק בחיתוליהם, אבל כבר היום למידע הגנטי יש ערך רב. גילויים של גנים מאפשר לנו לזהות מבעוד מועט את החולים הפוטנציאליים, להגביר את המעקב הרפואי שלהם, ואף לתת להם טיפול שימנע את התפתחות הגידול. יש לכך משמעות אדירה בהישרדות החולים, ותקווה גדולה מאוד לאלה שעלולים ללקות בסרטן – ואינם יודעים זאת".

    כיום חולות אחת מכל שמונה נשים בישראל בסרטן נשים והוא נחשב למחלה הממארת הנפוצה ביותר בישראל. מערכת הרפואה מפצירה מאוד בנשים ללכת להיבדק מפעם לפעם, ע"מ להביא לגילוי מוקדם שעשוי להציל את חיי המטופלת.



    0 תגובות